Aug 18, 2009

Ängel på Ica Maxi

Dagens ros vill jag ge till den person som räddade mamman och barnen efter ett långt Ica Maxi besök i Nacka. Vi hade varit hos några kompisar och lekt halva dagen och var lite trötta. Men kompisen hade en väldigt härlig bred hängmatta i starka färger som jag blev sugen på. Den var förstås inhandlad på Ica Maxi där hon bor- en affär som vi vi inte har där jag bor. Så mamman lovade barnen att hon skulle köpa något till dem om de följde med och letade efter hängmattan. En och en halv timme senare hade vi mycket mer än en hängmatta och present till barnen i kundvagnen...
Vad mamman däremot INTE hade var sina bilnycklar.... För de hade hon lånat ut till Finblomman- inget smart. Killarna började reta varandra allt mer och vingla och krångla som de gör när de är trötta. Finblomman var trött på att sitta i vagnen. Och mamman kände paniken komma farande.
Då gick hon till informationsdisken. Där hade en vänlig person lämnat in nycklarna för mer än en timme sedan. En mycket lättad och tacksam mamma kunde åka hem.

2 comments:

Z said...

ICA Maxi är bäst! Vi åker nästan alltid och handlar på det vid Biltema och Bauhaus! Så stort utvalav grejer. Gardiner, tvspel...You name it! IM är min nya favvoaffär. Så har de ju öppet mellan 8-22 också. Har hängt på låset där ngr gånger.... Vad skönt att ni hittade nyckeln!

Nina said...

Jo, jag vet att de finns där. Det är lite för långt för att det ska bli så ofta dock. Jag håller på att mobilisera grannarna att de ska öppna i centrala tätorten...
Fast då skulle jag väl snart inte ha råd att äta lunch.. Håller med dig, affären har allt!