Sep 21, 2009

Fru Anka och jag

Jag tror ibland att jag kanske skulle må bra av att vara lite mer som hemska fru Anka i TV-showen som alla pratar om, men ingen har sett. Då kanske jag inte skulle komma till jobbet i två par olika skor och med en stor vällingfläck i rumpan. Jag menar, inte bara för det andra könets skull utan främst för mina väninnors skull och min egen kanske.

Min svärmor växte upp i USA på 50-talet när kvinnor fick lära sig att agera som Fru Anka gör på 2000-talet. Hon noterade när de var här nyligen att jag inte uppfostrar Finblomman "like a girl". Då blev jag glad. Hur uppfostrar man förresten en 1-åring som en flicka? SKa hon sitta med fin klänning och titta på när brorsorna leker i leran? Inte i gula huset alla fall.

4 comments:

Z said...

Vet du att du kommer till jobbet med olika skor höjjer bara min vardag och ger mig ett glatt skratt! Fortsätt med att vara du du! Inte fru anka...

Martina said...

Du kanske bara ska låtsas att det är din egen stil med vällingfläckar och olika skor. Precis som min är att ha en kleggig fläck på axeln..

Kajsa said...

Fast jag tycker att ovanligt många erkänner att de ser/sett det där programmet, eftersom att alla nu ju pratar om Ankan och de andra så måste de ju liksom bekänna färg. Själv har jag dock lyckats missa det.

Nina said...

Tack Zoila, det bjussar jag på och jag längtar efter dina kleggiga fläckar att hålla sällsakp med mina Martina. Kajsa, jag såg inte första men sitter just nu och kollar på det andra. Vilka tråkiga liv, att ägna livet åt att vara upprörd över att trädgårdsmästaren inte sköter trädgården.